Transparent
Tilfredshedsundersøgelse gav stærkt positive resultater

Tilfredshedsundersøgelse gav stærkt positive resultater

9/10 er tilfredse med deres forløb ved Sundhedscenter Kolding. Brugerne føler sig lyttet til, og særligt personalets evne til at kommunikere i et klart og tydeligt sprog får stor ros.

11. juli 2018 skrev JydskeVestkysten en artikel om, at en undersøgelse viser, at 9/10 er tilfredse med deres aftaler med Sundhedscenteret i Kolding. Nedenfor kan du læse et sammendrag af artiklen, og nederst på siden kan du finde et link til den originale artikel.

Stor tilfredshed blandt brugerne af Sundhedscenteret

I alt har 378 borgere svaret på en række spørgsmål omkring Sundhedscenter Kolding. Resultatet af undersøgelsen var i høj grad positivt og viste, at 9/10 brugere er tilfredse med deres forløb eller aftaler ved Sundhedscenteret. De gode resultater kommer bl.a. af, at brugerne føler, at sundhedspersonalet lytter til dem, og at personalet både taler og skriver i et sprog, som er til at forstå.

Et skoleeksempel på Selvværd og Sammenhæng

Lige netop dette er et skoleeksempel på Selvværd og Sammenhæng i praksis. Vi bestræber os nemlig på at tage afsæt i borgerens centrum – at forstå borgeren og ikke definere deres problemer på forhånd. Dertil er vi yderst opmærksomme på at kommunikere i et sprog, som alle kan forstå. Derved undgår vi at gøre borgerne usikre på deres forløb, og vi sikrer os mod misforståelser.

Du kan læse artiklen her.